Followers

Wednesday, April 20, 2011

cerita aku..doktor..&...kija mcm t**k...

as'salam suma wat pengunjung ituaku@mel....

ermmmm...just nk kongsi cita nih ja.....sesambil mengeloh kt cini....

pepagi lg aku dah gerak ke salah satu tempat yg lebih kurang mcm tempat cx kesihatan kerajaan la....
dgn harapan dapat setelkan aku nya problem migrin yg lama sgt aku tanggung nih....

klu x silap aku mula rasa sakit nih sejak aku sampai M'sia ri tu lg..rasa2 dah bebulan aku sakit kepala yg x tau apa punca dia....

lebih kurang kul 8.30 lebih2 sket camtu la aku sampai kat tempat tu..
aku terus g amik keputusan ujian darah aku kt makmal dieorang...

"aku berdiri kat depan konter tu bleh thn gak la... sekali ada 1 staf tu tnya aku...

staff : makmal: ermmmm ada ape yer?..
aku : errr saye nak amek result blood test la...
staff : makmal: masuk dalam peliss...
aku : masuk tanpa segan silu....
staff : ermmmm cik bleh cari sendiri kat laci tu yerr....
aku :uit...(dlm hati ckp) ni pejabat aku ke nih......mcm mna aku nk cari mana aku tau....
errrrr...belasah je lah...
lepas 20 minit....kueng..kueng..kuenggg...jumpa gak akhirnya...
belah dr pejabat tu terus ckp tima kasih tlg aku.....

aku terus gerak ke konter untuk antar result darah tuh...

keadaan mcm besa ja..aku isi form..masuk form dlm tray then tggu kt tempat mnggu sblm di panggil...

tungu punya tunggu smpai gak turn aku...
staff kpd doktur tu pon pggil aku...
msuk ja bilik dr tu aku nengok errr...dr tu none muslims lelaki bangse errr...x yah mention lak kot...
aku wish kt dr tuh...


aku : morning doc..
doc : ermmmm....meh duduk sini...
aku : dudk la dgn sopan santun...
doc : (lagu dirty beat bergema)..fon doc tuh berbunyi...
cakap ingeris psal ape menda ntah aku x amik pot pon...pas tu skeping ARUGEREK...lame kemain..
doc : sekejap yer doc tu ckp kt aku..
aku : ok doc.. (doc tu belah sambil ckp tepon...dlm 20 min doc tu dtg blik..
mood : dah mcm tunggul lak aku kat situ mnuggu...
doc : ok u bleh g kt farmasi amik ubat ni yer...sambil bg kat aku slip ubat tuh..
aku : aik...cam ni je..tanpa mmbuang masa dgn rasa pedap sesangat aku bngun dan terus belah....
dlm ati * cissss....menyumpah panjang aku...mcm ni yg aku dpt...mcm mna result darah aku tuh..
errr...sakit kpla aku nih mcm mna bila nk satle... mcm ni ke stdrt medical klu kt agensi kerajaan...
cisss lg... x puas ati...belah ngn sakit kepala tanpa ckp byk...

okies la suma2...
jumpa lg nnti..assalamualaikum...
    
 

4 comments:

nadzli azlan said...

sabar papa khai ~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

nasib baik la papa khai leh sabar..

kalo kena kat GK mau kena sound

Sweetmango said...

errrrr.. tunggu lama dapat ubat ja??? err.. sabar ya..

papa: hurmm apa 269 tue??

CikTomyam said...

huishh terulak servis yg di bagi tu..ngee~~

naseb papa khai leh sabaq kan..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...