Followers

Thursday, May 5, 2011

(repost) bicara akhir bayi..(sempena hari ibu)

As'salam suma wat pengunjung ituaku@mel..

ekceli ni post lama aku.. mengenangkan sambutan hari untuk bonda tercinta bakal tiba x brp hari ja lg..jd aku igt better nk refresh blik post nih...

aku nk cita bebanyak pasal bonda pon aku x tau nk cita mcm mna..coz bonda dah lama pergi..
jadi wat yg masih ada2 bonda pesanan aku hargai la jasa bondaMU..

jum jemput suma2 baca post ni..



Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan kedunia.

Dia bertanya kepada Allah: 

"Para malaikat disini mengatakan bahwa besok Engkau akan mengirimku ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana, saya begitu kecil dan lemah?" 

Allah menjawab:


"Aku telah memilih satu Malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu." 

"Tapi di sini, di dalam surga, apa yang pernah saya lakukan hanyalah bernyanyi dan tertawa. Ini sudah cukup bagi saya untuk bahagia."


 "Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih bahagia." 

"Dan bagaimana saya bisa mengerti saat orang-orang berbicara kepadaku jika saya tidak mengerti bahasa mereka?" 


"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar, dan dengan penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajarkan bagaimana cara berbicara."

"Apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu?" 

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara berdoa." 

"Saya mendengar di bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya?" 

"Malaikatmu akan melindungimu, walaupun hal itu mungkin akan mengancam jiwanya." 


"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi." 

 "Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang-Ku dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepada-Ku, walaupun sesungguhnya Aku akan selalu berada di sisimu." 

Saat itu syurga begitu tenangnya sehingga suara dari bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan,

"Allah, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Engkau memberitahuku nama malaikat tersebut?" 

 
"Kamu akan memanggil Malaikatmu, "IBU"

as'salam suma.....




6 comments:

NARDtheNERD said...

syg emak sy ketat ketat. :))


meh la join segmen blogreview kat blog i. :)

nadzli azlan said...

syg mama :)



papa khai nadz tag papa khai kt sini .

http://afrospexs.blogspot.com/2011/05/contest-best-sunset-in-your-life.html

Sweetmango said...

syg mak nora!!!!!! hhihihihi

Pakcu Sofi said...

Papa khai..macam penah baca ni, dalam mastika bulan ni kan? ;)

HarumKasturi said...

syukur sngt2 sebab masih punya mak yg sngt dikasihi...kehadirannya amat diperlukan dlm saat2 begini. bagi ibu yg telah dijemput Ilahi, sbg ank masih ada cara lain utk berbakti pd mereka kan...

anamizu said...

syg mak sangat2 ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...